Followers

Sunday, June 27, 2010

CamErOn..oHh..CaMeRon..daN BilA LensA MulA meNAri...




Smlm aku mimpikn sesuatu yg buruk berlaku pada dri aku.masa dlm perjalanan ke cameron..tapi org2 ckp mimpi itu hanya mainan tidur...CAMERON...dah lama aku xjejak kaki ke sana..arini mimpi apa tah aku tergerak hati nak ke sana lagi ermm..awal2 pagi tadi aku bergerak dari rumah sewa aku pd pkul 1030am..tujuan aku ke sana hanya untuk tenangkan fikiran aku yg kusut 2-3 hari ni..nawaitu aku nak kesana la(bisik aku pada hati).punya la best tgh melayan keindahan alam..tup..tup..sebjik SBK bersedup di sebelah aku..punya la terkejut berok aku Alhamdulillah nasib baik tak terbabas..berderau gak darah aku masa tu.tepat jam 1130am aku selamat smpai ke brinchang..aku trus park moto dlu dkt kea farm..then masuk cri apa yg patut utk buah tgn kat mak aku hari sabtu nanti.dapt 4kotak teh strawveri dan lemon..rindu kat mak aku mcm dah lama tak jumpa mak..ermm..tepat jam 1430 aku gerak turun..dari cameron.. Alhamdulillah aku selamat sampai ke rumah sewa aku tepat jam 1550..
di sini ada jgk buah tangan dari aku sepanjang jalan turun dari cameron highland

CAMERON SELEPAS HUJAN......

Monday, June 21, 2010

gulai ayam kampung..sedap sehingga menjilat jari

arini aku masak gulai ayam kampung dgn tomato..sedap gak le..(bagi aku la bg org lain xtau la pulak hehehe)aku makan nasi sampai 2kali tambah berselera plak aku hari ni.tambah-tambah lagi dah lama aku tak masak kat umah nie...al-maklum la duduk bujang cam aku nie kena la pandai berdikari..dah la sorg-sorg lak tu kat umah ni..kena la ringan tulang masuk dapur..." macam anak dara lak aku nie" hehehe..semua resepi aku belajar dari mak.thankz mak ajar anak mu di perantauan ni masak hehehe.hurmm..dah lama aku tak masak sayur fucuk ika yang ajar dlu..ermm..tiba-tiba pikiran aku melayang-layang teringatkan dia, apa cerita la dia skg nie dia trus hilang dari hidup aku sejak kami putus di sebb kan salah aku.sampai sekarang aku tercari-cari dia..kalau la jarak aku dengan dia dekat dah lama aku p depan pintu DBKL tu tunggu dia balik dari kerja..tapi aku kat perak dan dia pula di kuala lumpur..ermm..susah betul bila jauh macam nie..mgkin satu hari nanti aku akan cari dia jugak...

bingkisan hati luahan rasa.....dari hati seorang anak

cuti mggu lepas aku habiskan masa di kampung..rindu sangat aku dengan mak..al-maklum la sekarang ni mak masih besedih dengan apa yang mak lalui selepas ketiadaan arwah ayah...mak hadapi seorang2..macam-macam masalah datang..aku tahu mak seorg yang tabah dan cekal hadapi semua ni..sekarang ni pula datang lagi satu masalah.. adik aku kena buatan orang...Ya Allah aku mohon padamu agar manusia yang membuat kianat pada keluarga aku akn mendapat balasan yang setimpalnya kiamat nanti..Amin...
Ermm..semalam sebelum aku berangkat pulang ke ipoh..sempat aku sembang-sembang sat dgn mak..aku tnya kan pasal penyakit kulit di kaki mak tu..alhamdulillah kesan gatal-gatal di kaki mak beransur pulih..syukur sesangat..aku xnak mak bersedih lagi.."mak andainya kerja di kedah tu berbaloi dengan apa yang cheq belajaq dlu..cheq akn balik jaga mak sampai akhir hayat cheq..cheq pun xmau mak sorang hadapi segala masalah yang mak hadapi la ni..tapi rezeki cheq buat masa ni di tempat org lagi mgkin satu hari cheq akan balik jgk jaga mak..ermm..kepada mak.. cheq ucapkan byk2 terima kasih kerana membesarkan cheq dengan kasih sayang dri kecik sampai la ni...cheq sayang mak sangat-sangat..
ermm..pasal kawin cheq nak letak tepi dlu..yang penting cheq nak buat mak bahagia seiring dengan kejayaan yang cheq kecapi selama ni...
kepada Mak.. aku CHE AH BINTI TAHIR...TERIMA KASIH DENGAN APA YANG MAK BAGI KAT CHEQ SELAMA NIE..kasih sayang mak tak penah putus..insyAllah andainya cheq mampu bawak mak tunaikan haji di mekah nanti cheq akn bawak mak..

Tuesday, June 15, 2010

ternyata salah mengenalmu

video

Kau pernah bilang aku yang terdalam
Kau simpan didalam hatimu
Kau juga bilang dihembus nafasmu
Selalu kau sebut namaku
Tapi mengapa kau tinggal aku
Disaat aku butuh
Terlalu indah yang pernah kau bilang
Ternyata salah ku mengenalmu
Lupakan aku jelas kau permainkanku
Aku tak mengapa ku biasa saja
Walau sedikit terluka
Lupakan aku banyak yang lebih darimu
Yang tak hanya bisa cuma bilang cinta
Kan manis dibibir saja
Kau pernah bilang aku yang terdalam
Kau simpan didalam hatimu


yang terindah hanya sementara biarkan la aku hilang dari hidupmu..tak mampu lagi aku menahan rasa sakit di hati...kebahagian ku pinta tapi derita yg ku terima..maafkan aku andainya aku terpaksa meninggalkan mu..aku hanya insan biasa punyai hati dan perasaan untuk di sayangi.. bukan utk menderita bila menyangngi.......

Thursday, June 10, 2010

kenangan demi kenangan...silih berganti..tetapi yg tetap setia hanya sekeping hati yang sunyi....

dah kerap kali rasanya hati aku asyik di permainkan..ermm..aku pun rasanya dah semakin serasi dgn kesakitan yg aku lalui pabila bercinta...dah smpai waktunya untuk aku kejar cita-cita aku yg masih belum dpt aku miliki sehingga kini..nak bawak mak pg menunaikan haji..itu yg paling utama...au dah xnak pandang lagi soal cinta dan perasaan...mgkin belum smpai masanya lagi untuk aku pikir kan suma tu...if ada jodoh aku akan kawen..if xda bujang smpai ke tua pun xpe..pastu leh daftarkan diri ke umah org tua-tua..hahaha.. itu yg selalu aku ungkapkan bila mak bincg soal kawen dgn aku...huhuh..ermm..aku sedih bila memikirkan tentang ika...dia la seorg wanita yg betul2 buat aku terasa sgt akn kehilangan nya..salah aku juga merajuk terlalu lama dgn nya..dan smpai skg aku masih mencari dan menanti ika..walaupun aku tahu dia xkan kembali pada aku..aku redha dgn ketentuan ILLAhi..dan smpai skg aku xdengar lansung khabar berita tentang ika...dan ira lansung senyap xbagitaw status ika(akaknye)kat aku.. mgkin salah aku terlalu besar buat ika sekeluarga smpaikan aku trus di buang mcm tu...ermm..YA ALLAh aku mohon pada mu sesungguhnya jodoh aku dengan ika masih ada di satu hari nnti akn ku jaga dirinya seperti seorg puteri sepanjang hidup aku,,dan andainya tiada jodoh dgn dirinya aku redha seadanya..

bilik aku
00:00
nukilan hati yg sepi..