Followers

Monday, November 1, 2010

NovemBer RAin--by GUN'S N RoSE'S

November Rain

When I look into your eyes
I can see a love restrained
But darlin' when I hold you
Don't you know I feel the same

'Cause nothin' lasts forever
And we both know hearts can change
And it's hard to hold a candle
In the cold November rain

We've been through this auch a long long time
Just tryin' to kill the pain

But lovers always come and lovers always go
An no one's really sure who's lettin' go today
Walking away

If we could take the time
to lay it on the line
I could rest my head
Just knowin' that you were mine
All mine
So if you want to love me
then darlin' don't refrain
Or I'll just end up walkin'
In the cold November rain

Do you need some time...on your own
Do you need some time...all alone
Everybody needs some time...
on their own
Don't you know you need some time...all alone

I know it's hard to keep an open heart
When even friends seem out to harm you
But if you could heal a broken heart
Wouldn't time be out to charm you

Sometimes I need some time...on my
own
Sometimes I need some time...all alone
Everybody needs some time...
on their own
Don't you know you need some time...all alone

And when your fears subside
And shadows still remain
I know that you can love me
When there's no one left to blame
So never mind the darkness
We still can find a way
'Cause nothin' lasts forever
Even cold November rain

Don't ya think that you need somebody
Don't ya think that you need someone
Everybody needs somebody
You're not the only one
You're not the only one

Tuesday, October 12, 2010

kehadiran si dia membuatkn ku tersenyum.......


salam....tanggal 5 10.10...terpatri lah satu hubungan yang betul-betul bermakna buat diri aku...kehadiran si dia telah memadamkan segala keresahan di jiwa aku yg selama ini kesepian... mulanya aku tak menyangka tangan yang aku hulurkan sebagai tanda persahabatan akhir bertukar kepada bibit-bibit percintaan..Alhamdulillah..akhirnya Allah makbulkn jgk doa2 aku yg selama ini merintih kesepian...syukur sesangat Ya Allah atas kurnia Mu aku di temukn dengan si dia..selama ini aku sudah berputus harap untuk menemukn insan yg betul boleh menerima kelemahan dan kelebihan aku..bukan aku memilih rupa paras..hanya yg aku inginkn kebahagiaan dunia dan akhirat..biar la tak secantik mana pun rupa paras syg aku nie..tapi dia mampu buatkn aku bahagia...aku akan hargai dia hingga ke akhir hayat aku...ini janji aku pada si dia..tak akan aku menoleh pada insan yg lain lagi..biarla aku habiskn sisa-sisa kehidupan.suka-duka aku dengan si dia...mahu sja aku canangkn kepada satu dunia yg dirimu lah sebaik2 n semolek2 insan yg pernah hadir dlm hidup aku..
aku bertekad untuk kali ini untuk akhir zaman bujang aku dengan si dia.aku dah tak punyai masa untuk main-main dlm cinta..

kepada sayangku cik salmi suhana..abang hargai sesangat kehadiran ayg dalam hidup abang.abang tahu ayang ihklas dalam hubungan kita...InsyaAlllah abang berjanji akn bahagiakn ayang sehingga ke akhir hayat abang...nie jnji abang pada awak....
berjanjilah pada abang jgn pernah cuba untuk berputus asa dlm kita menjalani hari-hari suka dan duka bersama......

Aku bahagia bersamamu..
Saat kau pilih aku sebagai kekasih hatimu..
Indahnya saat itu..
Kenangan terindah yang ku impikan dalam hidupku..

Kini kita hampir melalui satu detik..
Detik paling bermakna dalam hidup kita..
Detik yang bakal menyatukan cinta kita..

Semoga dikau berbahagia di sampingku..
Akan ku cuba menjadi ratu di hatimu..
Mahligai kasih kita bakal bersemi kini dan selamanya
..

Wednesday, September 15, 2010

salam...

dah lama aku tak coretkan sesuatu dkt laman sesawang nie..dah bersawang dah blog aku nie..mungkin aku terlalu penat melalui kehidupan nie..penat dengan kerenah manusia di sekeliling..arghhhh...!!!walaupun badan aku terlalu penat untuk harungi semuanya tapi minda aku lebih penat dari itu..ermm...kekadang terfikir juga aku untuk berehat seharian di rumah..tapi tak boleh pulak..ada sja tempat nak aku pegrgi berjalan..aku tak boleh duduk di rumah seharian...mgkin skg nie hati aku masih kosong..sebab tu aku jadi macam nie..ermm..apa-apa pun hal yang aku alami sekarang nie aku mesti teruskn perjalanan hidup ini sehingga ke penghujung hembusan nafas yang terakhir...

balik raya bebaru nie dapat juga aku tenangkn fikiran aku dengan melayan keranah dan telatah anak-anak sedara aku yang comei-comei nie...



Monday, August 16, 2010

HUTANG.....OHH..HUTANG...

Salam...dah lama aku tak coret di blog nie...terdetik seketika aku pada insan yg penah berhutang dengan aku tapi tak pandai untuk menbayarnya...ermmm..xtahu malu ke manusia yg macam tu... bila nak berhutang..menangis merayu minta simpati...tapi bila dah dapat trus senyap mcm tu..kalo laki senang ja aku nak ajar...tapi ini perempuan...dah mcm tak bermaruah dah aku rasa budak perempuan tu..kepada PEREMPUAN ITU..cuba hang renung-renungkan ayat-ayat di bawah... mungkin hang akan sedar kot...

Nabi SAW bersabda :-

يغفر للشهيد كل شيء إلا الدين

Ertinya : " Diampunkan semua dosa bagi orang mati yang terkorban Syahid kecuali jika ia mempunyai hutang (kepada manusia)" ( Riwayat Muslim, 6/38)

Lebih buruk lagi apabila terdapat sesetengah individu yang meminjam dengan niat untuk tidak memulangkan kembali. Sebagaimana Sabda Nabi SAW :

من أدّان أموال الناس يريد أداءها أدى الله عنه , ومن أخذها يريد اتلافها أتلفه الله

Ertinya : Barangsiapa yang meminjam harta orang lain dengan niat ingin mengembalikannya, Allah akan mengembalikan pinjaman itu, namun barangsiapa yang meminjamnya dengan niat ingin merugikannya, Allah pun akan merugikannya" ( Riwayat Al-Bukhari, 2/83 )

Rasulullah SAW juga kerap mengajar umat islam agar berdoa dilepaskan dari hutang :

اللهم إني أعوذبك من المأثم والمغرم ( الدين ) , فقيل له : إنك تستعذ من المغرم كثيراً يا رسول الله ؟ فقال : " إن الرجل إذا غرم حدث فكذب , ووعد فأخلف"

Ertinya : Ya Allah, aku berlindung kepadaMU dari dosa dan hutang, lalu Baginda ditanya : Mengapa engkau sering meminta perlindungan dari hutang, wahai Rasulullah ? ; Baginda menjawab : " Jika seseorang berhutang, bila berbicara ia dusta, bila berjanji ia mengingkari" ( Riwayat Al-Bukhar, 1/214 )

Tuesday, August 3, 2010

SELAMAT MENYAMBUT PUASA RAMADHAN

Assalamualaikum w.r.t..
sedar tak sedar dlm beberapa hari lagi umat islam di seluruh dunia akan menyambut ketibaan bulan ramadhan.rasanya dah beberapa tahun aku sambut puasa di tempat org..terasa sunyi lak bila sambut puasa tahun nie..ermm..seperti tahun lepas ada gak insan yg sudi kejut aku bangun bersahur..tapi tahun nie..aku kena kejutkan dri aku sendri...ermm...takpe la nak wat mcm mana..dah di tetapkan jodoh aku dgn ika tak panjang..aku redha seadanya dengan segala ketentuan Illahi...apa-apa pun hidup mesti terus....

bIla tiba bulan puasa je teringat aku kat arwah ayah...kini dah 6tahun arwah ayah pergi tinggalkan kami sekeluarga...teringat bila waktu berbuka je mesti arwah ayah akan belikn murtabak,air laicikang,air nira..ermm...aku terkenangkan waktu-waktu itu...sampaikn kekadang tu air mata aku mengalir sendri bila terkenangkan arwah ayah...sejak ketiadaan arwah ayah perangai aku yang panas baran dulu beransur-ansur hilang...YA ALLAH.YA TUHAN ku...tempatkan la Arwah ayah aku MOHAMMAD@AHMAD BIN IDRIS @ MAT ARIFF.. di kalangan orang2 yg mukmin... Amin.

Wednesday, July 28, 2010

PADANG BESAR PERLIS...

24-07-2010----
pepagi lagi kak teh aku ajak p padang besar..1st time gak aku jejak kaki kat sana..ermm..aku gerak dgn abg jam aku skali..2 biji kete..ermm..best jgk jalan nak ke sana..bila masuk area2 chuping perlis(pengeluar gula terbesar di malaysia) patut la gula pasir skg nie makin kurang..aku tgk skg nie dah byk ladang getah dan kelapa sawit di tanam kat sana...dasat jgk ye penangan getah n sawit nieh...da nak smpai ujung baru aku jmpa ladang tebu..memng besar sgt2..teruja gak aku bila tgk kawasan yg luas menghijau tu..sempat jgk aku snap pic masa tgh drive hehehe..pastu kak teh bising2 aku bawak keta rapat ke tepi..walhal pada awalnya masa kat teh drive aku tegur dia bawak keta rapat ke tepi walhal jalan punya la besar lagi..then bila aku drive lak aku plak kena tegur hehehe...mana tak nya kusyuk tgok ladang tebu kat chuping tu..



ermm..tepat jam 11am kami smpai ke padang besar..bila masuk ke komplek bebas cukai kat sana tu..pergh...naik rambang mata aku tgk beg2 dueter...niat di hati nak borong je beg2 yg ada kat situ..tapi nak wat mcm mana gaji pun lum masuk lagi adeiii..terpaksa la aku beli beg dueter yang bleh isi air tu..murah teramat murah rm40 henget je..berbaloi gak le.huhu


Jalan2 padang besar image

mak. kak teh.2 0rg anak kak teh..






Saturday, July 17, 2010

FIKIRAN MELAYANG-layang...

Jam di meja aku da menunjukn pkul 1am lebih..
aku still xdpt melepakan mata..fikiran aku melayang-layang mengingatkan kenangan silam
bermacam-macam dugaan aku tempuhi sepanjang hidup aku hingga ke hari ini...banyak sgt pahit manis dah aku lalui,,aku dlu masa mulanya membenci perempuan sesangat..<--anti pompuan la katakan) sampai la aku menjejak kaki kat UITM sri manjung pada tahun 2000..mula la kebencian terhadap perempuan nie kurang...aku pun xtahu nape aku benci sesgt pada perempuan pada zaman persekolahan aku dlu..nak kata perempuan telah menyakitkan hati aku..xde pulak..tapi tah la..sukar aku nak gambarkan dengan kata2.. ...aku masih lagi simpan baju2 yg penah sorg insan tu bagi kat aku..wane ijau,biru air laut dan hitam..masa tu dia belikan kat aku rasanye dkt SACC MALL s.alam..kot..aku dah lupa daa...!Ahhh...biarlah suma tu berlalu..apa2 pun aku ucapkan terima kasih sesangat kepada mereka2 yg penah aku dampingi sesungguhnya aku tak menyesal mengenali mereka2 itu..walaupun kebahagian dengan kalian hanya untuk sementara waktu..tapi aku hargai sesgt...thankz so muchhh..!!!

tapi sekarang nie aku masih xdpt melepkan mata..aku..adeii..esok aku nak balik kg ..rindu sangat dengan mak..dan anak sedara aku...InsyAllah kalo aku larat n demam aku kebah..awal2 pagi besok aku gerak balik kampung..heheheh...(Continue next episode)

Friday, July 2, 2010

July 3, 2010 - exactly 28 years I have experienced the thorns of life and mine in the world ..

<<<<....Perjalanan hidup ini
penuh dengan ranjau
kehidupan.segala onak duri
dan dugaan hidup..aku masih
mencari-cari jawapan di sebalik
apa yg aku hadapi skg.3 julai --
tarikh di mana saatnya
aku dilahirkan ke dunia ini..
saat azan di alunkan di telinga
aku..dan saat aku membuka mata
melihat dunia ini...skg ini genap
28 tahun aku melalui segala onak duri hidup di dunia ini...



>>>KELUARGA:---- sejak ketiadaan arwah ayah..mak seringkali menberikan aku semangat untuk aku terus melangkah meneruskan kehidupan...abg2.akak2. dan adik2 aku harap talian kekeluargaan kita akan sentiasa ceria seperti mana Arwah Ayah dan Mak mendidik kita untuk tolong menolong antara adik beradik..kepada kak cik asmah,kak ani.kak teh,abg jam,abg ing..cheq hargai sesgt pertolongan dan semangat kekeluargaan keluarga kita..adik asiah( jaga diri elok2) adik POn..(belajaq rerajin) n adik asriyah( wat elok2 dlm SPM nanti)
dan adik angkat aku mizshlin. dan dik sha( korg berdua nieh xpenah wat bro sedey..ada sja jer keranah korng nieh hehehe)
dan adik aku yg paling kecik Farhana...dah jgn duk nak merajuk lagi na..hheheh

>>>>> KAWAN-kawan... terima kasih aku ucapkan kepada semua..di kala aku sendirian aku temukan dgn sahabat2 yg sggup mendengar segala keluhan hati aku ini....aku hargai sesgt sepanjang hidup aku di dunia ini...aku tak menyesal mengenal korg semua...biarlah talian persahabatan ini akn kekal hingga ke akhir hayat....aku xpenah untuk menyesal mengenal korg semua...hehehe....

<<<<<<
CINTA;------ Ya Allah kenapa aku di temukan dengan wanita2 seperti ini..mereka hanya hadir sekadar tuk menyakiti hati aku..adakah ini ujian mu kepada hamba Mu ini Ya Allah..untuk melihat samaada sabar atau tidak aku untuk hadapi segala..mgkin juga kehendak Mu untuk aku bertemu dengan perempuan2 yg salah sebelum aku betul2 menemukan jodoh ku nanti..siapalah SANG PUTERI yng akn mengakhiri segala penderitaan yang aku alami sekarang ini...aku tak akan sesekali berputus asa untuk mncarinya..

Sunday, June 27, 2010

CamErOn..oHh..CaMeRon..daN BilA LensA MulA meNAri...




Smlm aku mimpikn sesuatu yg buruk berlaku pada dri aku.masa dlm perjalanan ke cameron..tapi org2 ckp mimpi itu hanya mainan tidur...CAMERON...dah lama aku xjejak kaki ke sana..arini mimpi apa tah aku tergerak hati nak ke sana lagi ermm..awal2 pagi tadi aku bergerak dari rumah sewa aku pd pkul 1030am..tujuan aku ke sana hanya untuk tenangkan fikiran aku yg kusut 2-3 hari ni..nawaitu aku nak kesana la(bisik aku pada hati).punya la best tgh melayan keindahan alam..tup..tup..sebjik SBK bersedup di sebelah aku..punya la terkejut berok aku Alhamdulillah nasib baik tak terbabas..berderau gak darah aku masa tu.tepat jam 1130am aku selamat smpai ke brinchang..aku trus park moto dlu dkt kea farm..then masuk cri apa yg patut utk buah tgn kat mak aku hari sabtu nanti.dapt 4kotak teh strawveri dan lemon..rindu kat mak aku mcm dah lama tak jumpa mak..ermm..tepat jam 1430 aku gerak turun..dari cameron.. Alhamdulillah aku selamat sampai ke rumah sewa aku tepat jam 1550..
di sini ada jgk buah tangan dari aku sepanjang jalan turun dari cameron highland

CAMERON SELEPAS HUJAN......

Monday, June 21, 2010

gulai ayam kampung..sedap sehingga menjilat jari

arini aku masak gulai ayam kampung dgn tomato..sedap gak le..(bagi aku la bg org lain xtau la pulak hehehe)aku makan nasi sampai 2kali tambah berselera plak aku hari ni.tambah-tambah lagi dah lama aku tak masak kat umah nie...al-maklum la duduk bujang cam aku nie kena la pandai berdikari..dah la sorg-sorg lak tu kat umah ni..kena la ringan tulang masuk dapur..." macam anak dara lak aku nie" hehehe..semua resepi aku belajar dari mak.thankz mak ajar anak mu di perantauan ni masak hehehe.hurmm..dah lama aku tak masak sayur fucuk ika yang ajar dlu..ermm..tiba-tiba pikiran aku melayang-layang teringatkan dia, apa cerita la dia skg nie dia trus hilang dari hidup aku sejak kami putus di sebb kan salah aku.sampai sekarang aku tercari-cari dia..kalau la jarak aku dengan dia dekat dah lama aku p depan pintu DBKL tu tunggu dia balik dari kerja..tapi aku kat perak dan dia pula di kuala lumpur..ermm..susah betul bila jauh macam nie..mgkin satu hari nanti aku akan cari dia jugak...

bingkisan hati luahan rasa.....dari hati seorang anak

cuti mggu lepas aku habiskan masa di kampung..rindu sangat aku dengan mak..al-maklum la sekarang ni mak masih besedih dengan apa yang mak lalui selepas ketiadaan arwah ayah...mak hadapi seorang2..macam-macam masalah datang..aku tahu mak seorg yang tabah dan cekal hadapi semua ni..sekarang ni pula datang lagi satu masalah.. adik aku kena buatan orang...Ya Allah aku mohon padamu agar manusia yang membuat kianat pada keluarga aku akn mendapat balasan yang setimpalnya kiamat nanti..Amin...
Ermm..semalam sebelum aku berangkat pulang ke ipoh..sempat aku sembang-sembang sat dgn mak..aku tnya kan pasal penyakit kulit di kaki mak tu..alhamdulillah kesan gatal-gatal di kaki mak beransur pulih..syukur sesangat..aku xnak mak bersedih lagi.."mak andainya kerja di kedah tu berbaloi dengan apa yang cheq belajaq dlu..cheq akn balik jaga mak sampai akhir hayat cheq..cheq pun xmau mak sorang hadapi segala masalah yang mak hadapi la ni..tapi rezeki cheq buat masa ni di tempat org lagi mgkin satu hari cheq akan balik jgk jaga mak..ermm..kepada mak.. cheq ucapkan byk2 terima kasih kerana membesarkan cheq dengan kasih sayang dri kecik sampai la ni...cheq sayang mak sangat-sangat..
ermm..pasal kawin cheq nak letak tepi dlu..yang penting cheq nak buat mak bahagia seiring dengan kejayaan yang cheq kecapi selama ni...
kepada Mak.. aku CHE AH BINTI TAHIR...TERIMA KASIH DENGAN APA YANG MAK BAGI KAT CHEQ SELAMA NIE..kasih sayang mak tak penah putus..insyAllah andainya cheq mampu bawak mak tunaikan haji di mekah nanti cheq akn bawak mak..

Tuesday, June 15, 2010

ternyata salah mengenalmu

video

Kau pernah bilang aku yang terdalam
Kau simpan didalam hatimu
Kau juga bilang dihembus nafasmu
Selalu kau sebut namaku
Tapi mengapa kau tinggal aku
Disaat aku butuh
Terlalu indah yang pernah kau bilang
Ternyata salah ku mengenalmu
Lupakan aku jelas kau permainkanku
Aku tak mengapa ku biasa saja
Walau sedikit terluka
Lupakan aku banyak yang lebih darimu
Yang tak hanya bisa cuma bilang cinta
Kan manis dibibir saja
Kau pernah bilang aku yang terdalam
Kau simpan didalam hatimu


yang terindah hanya sementara biarkan la aku hilang dari hidupmu..tak mampu lagi aku menahan rasa sakit di hati...kebahagian ku pinta tapi derita yg ku terima..maafkan aku andainya aku terpaksa meninggalkan mu..aku hanya insan biasa punyai hati dan perasaan untuk di sayangi.. bukan utk menderita bila menyangngi.......

Thursday, June 10, 2010

kenangan demi kenangan...silih berganti..tetapi yg tetap setia hanya sekeping hati yang sunyi....

dah kerap kali rasanya hati aku asyik di permainkan..ermm..aku pun rasanya dah semakin serasi dgn kesakitan yg aku lalui pabila bercinta...dah smpai waktunya untuk aku kejar cita-cita aku yg masih belum dpt aku miliki sehingga kini..nak bawak mak pg menunaikan haji..itu yg paling utama...au dah xnak pandang lagi soal cinta dan perasaan...mgkin belum smpai masanya lagi untuk aku pikir kan suma tu...if ada jodoh aku akan kawen..if xda bujang smpai ke tua pun xpe..pastu leh daftarkan diri ke umah org tua-tua..hahaha.. itu yg selalu aku ungkapkan bila mak bincg soal kawen dgn aku...huhuh..ermm..aku sedih bila memikirkan tentang ika...dia la seorg wanita yg betul2 buat aku terasa sgt akn kehilangan nya..salah aku juga merajuk terlalu lama dgn nya..dan smpai skg aku masih mencari dan menanti ika..walaupun aku tahu dia xkan kembali pada aku..aku redha dgn ketentuan ILLAhi..dan smpai skg aku xdengar lansung khabar berita tentang ika...dan ira lansung senyap xbagitaw status ika(akaknye)kat aku.. mgkin salah aku terlalu besar buat ika sekeluarga smpaikan aku trus di buang mcm tu...ermm..YA ALLAh aku mohon pada mu sesungguhnya jodoh aku dengan ika masih ada di satu hari nnti akn ku jaga dirinya seperti seorg puteri sepanjang hidup aku,,dan andainya tiada jodoh dgn dirinya aku redha seadanya..

bilik aku
00:00
nukilan hati yg sepi..

Friday, May 28, 2010

new Lif3......

semalam aku tak dapat melelapkan mata dengan sempurna..bermacam-macam bayangan yang bermain di minda ku ini..ah!! aku terlalu memikirkan sangat hal-hal yang menjahamkan aku..hurmm..mungkin hati aku dah terlalu penat utk merasakan kesakitan yang aku lalui selama ini..perempuan huh!!! semua hadir hanya untuk menyakitkan hati dan perasaan aku tiada seorang pun yang mengembirakan aku...biarlah hari ini aku menanam perasaan benci aku kepada insan yg bernama perempuan yang penah singgah dilubuk hati ku...aku akn terus membenci dan membenci mereka yang tak pernah menghargai apa yang aku dah korbankan...kepada perempuan-perempuan yang aku penah kenali aku ucapakan ribuan terima kasih kerana telah menanamkan perasaan benci aku terhadap kamu...aku hargai sesangat..apa-apa pun aku tetap harus mengharungi liku-liku hidup..aku akn buktikan yang aku tak memerlukan perempuan dlm hidup aku untuk terus berjaya..aku hanya perlukan sokongan dari keluarga aku dan juga kawan2 aku..

Wednesday, May 26, 2010

K3S4KIT4N D3MI K3SAKIT4N.......

Ya..Allah..apa yang aku lalui dulu kini kembali terasa..aku igtkan suma nie dah berakahir..bila dia hadir dalam hidup aku..tapi.....ermmm..
tah la aku sendri pun tak faham mengapa dia hadir dalam hidup akau hanya tuk sementara...dan lantas dia pergi meninggal kan aku..arghhh..terasa sakit hati aku menangung semuanya..aku cuba untuk rawat luka ku dengan ada dia di sisi..tapi apakan daya apa yang aku harapkan tak tercapai..dan luka yg penah ku rasai dulu telah menghantui ku kembali..ermm..ya Allah tabahkan hati hamba mu ini..aku berharap dapat melupakan segala-galanya tentang dia..sejauh kaki aku melangkah sejauh itu juga aku akan cuba melupakan dia dari hidup aku..tapi sesungguhnya aku amat menyangi dirinya, sejauh mana pun aku menbenci dia..makin kuat sayang aku kepada dia..
..

Sunday, May 23, 2010

bila berbicara tentang cinta....


CINTA;;;itu mendamaikan..dan menyenangkan...tapi bila sesuatu kebahagian itu di kecapi mula la terjadinya bermacam mcm dugaan adakalanya aku sendiri tak mapu tanggung segala dugaan yang melanda...mungkin hati aku dah hancur berkecai seperti yang pernah aku lalui sebelum-sebelum nie...ermm..Ya Allah tabahkan la hati hamba mu yang daif lagi naif ini...aku mohon pada mu Ya Allah berikan la ku kekuatan untuk hadapi segala kemungkinan yang mendatang..sesungguhnya engkau maha mengetahui apa yang aku lalui sekarang ni...mungkin jodoh untuk aku belum tiba lagi...tapi aku tak jemu-jemu untuk mencari meskipun aku tahu kesakitan.kesedihan,dan kesengsaraan yang aku ku lalui kelak...hurmm..mungkin jodoh aku tiada di dunia ini...tapi aku xkan sesekali berputus asa mencari pengantinya....

Friday, May 21, 2010

PENING...AKU..PENING...


AKU xtaw la nape arini jadi mcm segala-galanya serba tak kena..ermm..
ada saja jer hal...bila xgaduh ckp gaduh...aku tegur utk kebaikan..salah ker..?
kalo itu salah pasni aku xkn tegur dah...ermmm...esok aku..aku xtaw lagi nak ke mana...
dah mcm ilang arah nak di tuju bila hadapi situasi begini..ermm..ya Allah tabahkan hati hamba mu ini..aku mohon pada mu berilah kekuatan dalam diri ku ini untuk harungi segala onak liku ranjau duri..dlm mengharungi kehidupan ini...aku dah terlalu penat untuk pikirkan hal-hal yang berkaitan dengan hati dan perasaan nie...ermm....

Thursday, May 20, 2010

CAMERON...OH..CAMERON..


entah berapa kali aku dah jelajah cameron helen..seronok tu memang seronok tu la aktiviti yang aku leh buat untuk ilangkan rasa boring sesangat...aku rindukan kedamaian dan keindahan cameron..di sana la aku dpt mencari ketenangan walaupun hanya untuk sementara waktu..yang pastinya cameron helen sentiasa mengamit keindahan buat ku...

sebuah perasaan.........


sebuah perasaanPernahkah kamu merasakan, bahwa kamu mencintai seseorang, meski kamu tahu ia tak sendiri lagi, dan..meski kamu tahu cintamu mungkin tak berbalas, tapi kamu tetap mencintainya . Pernahkah kamu merasakan, bahawa …. kamu sanggup melakukan apa saja demi seseorang yang kamu cintai, meski kamu tahu ia takkan pernah peduli ataupun ia peduli dan mengerti, tapi ia tetap pergi …. Pernahkah kamu merasakan hebatnya cinta, tersenyum kala terluka, menangis kala bahagia, bersedih kala bersama, tertawa kala berpisah . Aku pernah…… … Aku pernah tersenyum meski kuterluka kerana kuyakin Tuhan tak menjadikannya untukku . Aku pernah menangis kala bahagia, kerana kutakut kebahagiaan cinta ini akan sirna begitu saja . Aku pernah tertawa saat berpisah dengannya, kerana sekali lagi, cinta tak harus memiliki, dan Tuhan pasti telah menyiapkan cinta yang lain untukku . Aku juga pernah bersedih kala bersamanya, kerana kutakut aku kan kehilangan dia suatu saat nanti, dan…… Aku tetap bisa mencintainya, meski ia tak dapat kurangkul dalam pelukanku, kerana memang cinta ada dalam jiwa . Semua orang pasti pernah merasakan cinta.. baik dari orang tua… sahabat.. kekasih dan akhirnya pasangan hidupnya Buat temanku yg sedang jatuh cinta..berbahagialah… kerana cinta itu sangat indah Semoga kalian selalu berbahagia Buat temanku yg sedang terluka kerana cinta… Hidup itu bagaikan roda yang terus berputar, satu saat akan berada di bawah dan hidup terasa begitu sulit, tetapi keadaan itu tidak untuk selamanya, bersabarlah dan berdoalah kerana cinta yang lain akan datang dan menghampirimu . Buat temanku yang tidak percaya akan cinta… buka hatimu jangan menutup mata akan keindahan yang ada di dunia maka cinta membuat hidupmu menjadi bahagia Buat temanku yang mendambakan cinta.. bersabarlah. . kerana cinta yang indah tidak terjadi dalam sekejap.. Tuhan sedang mempersiapkan segala yang terbaik bagimu Buat temanku yang mempermainkan cinta…. Sesuatu yang begitu murni dan tulus bukanlah untuk dipermainkan Cinta bukan suatu kehampaan …… Semoga kalian berhenti mempermainkan cinta dan mulai merasakan kebahagiaan yang seutuhnya …………

tentang kehidupan 2009


030709

030709

kini genap lah umur aku 27thn dah byk rintangan dan dugaan yg aku tempuhi…sepanjang 27tahun aku hidup di muka bumi ini..YA ALLAH aku mohon pada mu keberkatan dan kesihatan yg baik kepada aku dlm menempuhi hari-hari yang mendatang..terlalu banyak kisah suka duka yang aku tempuhi..tetapi tak pun aku amik peduli…lantak ler..janji aku masih lagi bernyawa dan bleh meneruskan hidup aku..

pasal cinta…??ermm..entah la..aku malas nak pikir.buat masa skg..lagipun apa yg aku impikan belum tercapai.dari aku pikir pasal org laen baik aku pikir pasal diri aku sendiri…dan family aku..

060709-

smlm aku terima satu berita yg menghayat hati sahabat baik aku memey terbabit dlm kemalangan ngeri semasa turun dari cameron highland.kaki kanan nye terputus n kaki kirinye bleh dikatakan mengalami kecederaan yg agak serius..ya Allah..aku mohon perlindungan pada mu dari kecelakan yg tidak diingini..kepada memey aku harap ko byk2 la bersabar..kuatkan semangat..ermm rasa mcm aku dah nak retire da mean moto nieh…dah byk sgt kawan2 aku terbabit dlm kemalangan jalanraya..tapi aku dengar cite dari kawan2 aku yg join ride to cameron tu memey di himpit oleh budak MY5.. hingga hilang kawalan sehingga terbabas..sehingga myebabkan kemalangan ngeri tu.. hurmm…dunia yg penuh dgn manusia yg mempunyai hasat dengki.kianat.. hurmmmm…